donderdag, mei 12, 2005

Aqaba - Amman

Hallo,

We zijn weer terug waar we begonnen zijn, in Amman.
Gisteren lekker geluierd aan het strand. Het was behoorlijk heet en er was veel wind. Het zou ook weer bijna verkeerd gaan met de kaartjes voor het strand. De agent was niet in het hotel aanwezig en ongeveer drie minuten voordat we moesten vertrekken toch maar eens gevraagd of we nog tickets moesten hebben. In allerijl werd er op een visitekaartje wat gekrabbeld en toen stond de bus er al. Het wisselgeld kregen we pas terug nadat we op het strand waren geweest. We hadden al twee keer gevraagd om die kaartjes. We hebben gemerkt dat het soms moeilijk communiceren is. Soms doen ze ook net of ze je begrijpen maar als je dan nog eens navraagt dan snappen ze niet waar je het over hebt. We zouden ook bustickets krijgen en dat zou die agent ook regelen. Vanmorgen voor het ontbijt direct gevraagd en ja, hij had gereserveerd en we kregen de kaartjes direct mee. We hebben ze liever zelf op zak dan dat die agent straks weer verdwenen is en de rest van het personeel niet weet wat ie moet doen. Het zal hier normaal zijn maar op al onze reizen hebben we het volgens mij nog niet zo erg meegemaakt.

Vanmorgen dus in de bus naar Amman. Het was een dubbeldekker en het duurde 4 uur. Rond 15.00 uur waren we in Amman. Na het inchecken nog even op onze kamer gezeten en toen weer een taxi geritseld naar het centrum. We wilden het Romeinse theater nog even bij daglicht zien dus moesten we een kaartje kopen. De beste man kon niet wisselen van 5JD. We moesten 2JD betalen. Volgens mij broeden ze op het kleingeld. De taxi-chauffeur kon ook al niet wissen en Bert moest zelf 5JD omwisselen bij een eettentje. We snappen er niets van.

Nu gaan we een tentje zoeken om wat te eten. Morgenvroeg moeten we om 06.30 uur op het vliegveld staan dus dat wordt een kort nachtje. Het taxiritje daar naartoe duurt ook zeker een half uur dus dat is uiterlijk om 05.30 uur opstaan. Ontbijten doen we wel op het vliegveld.

We zullen nog even een blog posten als we terug zijn maar dit is de laatste uit Jordanie.
Allemaal de groeten en tot ziens.